İKAMET BAŞVURU BELGELERİ

İkamet İzni Başvuru Formu (Yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır.) Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi

     A.AİLE İKAMET İZNİ İSTENEN BELGELER (ORTAK)

Başvuruda Bulunanın Kendisinden

1. İkamet İzni Başvuru Formu (Yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır.)

2. Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (Kimlik bilgileri ve fotoğrafın   bulunduğu sayfa ile giriş-çıkış ve vize bilgilerini gösterir işlem gören sayfalar) (Belgenin aslı randevu      gününde yanınızda bulunmalıdır.)

3. Dört (4) adet biometrik fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biometrik olmalıdır.)

4. İkamet harcı ve kart bedelinin ödendiğini gösterir belgeler/makbuzlar

5. Evlilik cüzdanı veya evli olunduğunu kanıtlayan belgenin (Bilgileri içeren sayfaların ilk 3 sayfa) fotokopisi (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.) (Türk makamlarından (İl/İlçe   Nüfus Müdürlüklerinden de alınabilir) alınmışsa eimzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli olmalı, yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi olması gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)

  • Başvuranın Çocuk Olması Halinde (Destekleyicinin ve destekleyicinin eşinin Ergin Olmayan Çocuğu veya Bakmakla Yükümlü Olduğu Çocuğu) Ortak Belgelere ek olarak aşağıdaki belgeler istenir.
  • Pasaport veya pasaport yerine geçen belgeden ya da ulusal kimlik kartlarından anne ve baba tespit edilemiyorsa, çocuğun onaylı doğum belgesi
  • Boşanma halinde çocuğun onaylı velayet belgesi veya velayetin ortak olması durumunda diğer ebeveynin vereceği onaylı muvafakatname
  • Ebeveynlerden birinin ölümü halinde ebeveynin onaylı ölüm belgesi (Bu belgeler Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, yurt dışından temin edilmişse Apostille şerhli ve Türkçe tercümesinin noter onaylı olması gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)
  • Destekleyiciden; (Başvuruda hazır bulunur)

       1. - Türk vatandaşı ise;

  • Kimlik Kartı / Nüfus Cüzdanının aslı ve fotokopisi (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.)

           - Yabancı ise;

  • Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile giriş-çıkış ve vize bilgilerini gösterir işlem gören sayfalar) (mülteci ve ikincil koruma statüsü sahipleri için varsa) (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.)
  • İkamet/çalışma izni belgesi, mavi kart, mülteci veya ikincil koruma statü sahibi kimlik belgelerinin fotokopisi (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.)

       2. Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair onaylı, e-imzalı/imzalı belge

       3. Tüm aile bireylerini kapsayan geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır. Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır):

  • İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerindenfaydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi (SGK’dan getirilecek provizyon belgeleri aile ikamet izinlerinde hemdestekleyici, hem de aile bireylerini kapsayacak biçimde olmalıdır.)
  • Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı/ imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Özel sağlık sigortası (Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz!)

      4. Adli sicil kaydı

  • Son 5 yıldır Türkiye’de kalınmıyorsa; kendi ülke makamlarından (Belgenizi temin süreniz uzun olabilmesi ihtimaline karşı başvurudan en az 3 ay önce talep etmenizde yarar bulunmaktadır) veya son beş yıldır Türkiye’de kalınıyorsa Türk adli makamlarından/e-devlet sistemi üzerinden alınabilir. (Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli olmalı, yurt dışındantemin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi olması gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)

5.Adres Kayıt Sistemine kayıtlı olduğunu gösteren belge (Adres kayıt sistemine kayıtlı olunması halinde) İl/ilçe nüfus müdürlüklerinden alınacak e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü veya e-devlet sisteminden (www.turkiye.gov.tr) alınacak “Yerleşim Yeri Belgesi”) (destekleyicinin Türk vatandaşı olması halinde “Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği” de kabul edilir.)

6. Kalınacak Yeri Gösterir Belge (Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır.)

  • Kendi evinizde kalıyorsanız, tapu fotokopisi;
  • Kira sözleşmesi ile kalıyorsanız, kira sözleşmenizin noter onaylı örneği;
  • Üçüncü kişinin yanında kalıyorsanız, yanında kalınan kişinin noter onaylı taahhüdü (yanında kalınan kişinin evli olması halinde ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)

      AÇIKLAMALAR

      Geçiş başvuruları için;

Önceki ikamet izni belgesinin fotokopisi başvuru belgelerine eklenir (Belgenin aslı randevu      gününde idareye teslim edilir.)

     B. ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ İSTENEN BELGELER (ORTAK)

1. İkamet İzni Başvuru Formu (Yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır.)

2. Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (Kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile giriş-çıkış ve vize bilgilerini gösterir işlem gören sayfalar) (Belgenin aslı randevu    gününde yanınızda bulunmalıdır.)

3. Dört (4) adet biometrik fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biometrik olmalıdır.)

4. Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. İdare başvurandan destekleyici belge isteyebilir.)

5. İkamet kart bedelinin ödendiğini gösterir belge/makbuz (Uluslararası kuruluşlar, büyükelçilik ve konsolosluk okullarında öğrenim görenler için ikamet izni harç belge/makbuzu da gereklidir.)  

6. Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır.

Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır):

  • İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi (SGK’dan getirilecek provizyon belgeleri aile ikamet izinlerinde hem destekleyici, hem de aile bireylerini kapsayacak biçimde olmalıdır.)
  • Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı/ imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Özel sağlık sigortası (Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz!)

7. Yerleşim Yerini Gösterir Belge (Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır.)

  • Kendi evinizde kalıyorsanız, tapu fotokopisi; (Uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi” yeterlidir.)
  • Kira sözleşmesi ile kalıyorsanız, kira sözleşmenizin noter onaylı örneği;
  • Otel vb. konaklama yerlerinde kalıyorsanız, bu yerlerde kaldığınıza dair belgeler;
  • Öğrenci yurtlarında kalıyorsanız, yurtta kaldığınıza dair e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge,
  • Üçüncü kişinin yanında kalıyorsanız, yanında kalınan kişinin noter onaylı taahhüdü (yanında kalınan kişinin evli olması halinde ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)

       ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ KALIŞ NEDENLERİNE GÖRE BELGELER

      İlkokul (1 yıl)

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)

Ortaokul (1 yıl)

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için

Lise (1 yıl)

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)

      Askeri Liseler (1 yıl)

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için) MEB'e bağlı olmayan okullarda öğrenim görenler (1 yıl) (uluslararası kuruluşlar, büyükelçilik ve konsolosluk okulları) (harca tabi)
  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)

     Ön lisans (2 yıl)

  • Ortak Belgeler

     Lisans(4 yıl)

  • Ortak Belgeler

     Lisans - Diş Hekimliği / Eczacılık / Veterinerlik Fakülteleri (5 yıl)

  • Ortak Belgeler

      Lisans - Tıp Fakültesi (6 yıl)

  • Ortak Belgeler

       Harp okulları (4 yıl)

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)

      Yüksek Lisans (2 yıl)

  • Ortak Belgeler

       Doktora (3 yıl)

  • Ortak Belgeler

        Tıpta Uzmanlık Eğitimi Alanlar / TUS (3 yıl)

  • TUS kapsamında olunduğuna dair belge

       Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Alanlar / DUS (3 yıl)

  • DUS kapsamında olunduğuna dair belge

        Üniversitesi tarafından Türkçe kursuna yönlendirilenler (1 yıl)

  • Türkçe dil kursu vermeye yetkili kurum veya kuruluştan alınacak eğitim görüldüğüne dair kaşeli/mühürlü ve e-imzalı/imzalı belge (kursun süresi de belirtilmeli) Erasmus Programı Kapsamında öğrenci olarak gelenler (1 yıl)
  • Öğrenim görülecek kurumdan alınacak öğrenim amaçlı "değişim programı" kapsamında olunduğunu gösterir e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Diğer uluslararası değişim programları kapsamında öğrenci olarak gelenler (1 yıl)
  • Öğrenim görülecek kurumdan alınacak öğrenim amaçlı "değişim programı" kapsamında olunduğunu gösterir e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge

       AÇIKLAMALAR

  • Öğrenciler talep etmeleri halinde kayıt tarihinden itibaren üç ay içinde genel sağlık sigortası kapsamına girdiklerinden geçerli sağlık sigortası talep edilmez, ancak üç ay içinde genel sağlık sigortası yaptırdıktan sonra idareye bildirmeleri gerekmektedir.
  • İdarenin talep etmesi halinde öğrenci belgeleri, öğrenim görülen kurumdan e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli olarak veya e-devlet sisteminden alınarak telim edilmelidir.
  • Normal öğrenim süresinde mezun olamamanız durumunda, aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanabildiğinizi gösterir nitelikte bir öğrenci belgesi getirdiğiniz her yıl için bir seferde en fazla 1 yıllık ikamet izni düzenlenebilmektedir.
  • İkamet izni süreniz içinde; aynı üniversitenin farklı bir fakülte/bölümünde öğrenime devam etmeniz veya aynı şehirde farklı bir üniversiteye geçiş yapmanız halinde, öğrencilik statünüzde kesinti olmaması kaydıyla, bilgilerinizin güncellenmesi için durumunuzu il göç idaresi müdürlüğüne 20 iş günü içinde bildirmeniz gerekmektedir.
  • Farklı şehirde üniversite, fakülte veya bölüm değişikliği olması halinde 10 gün içerisinde yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğüne ikamet izni için müracaat etmeniz gerekmektedir. Bütün işlemleriniz yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır.

        Çocuklar için,

-Pasaport veya pasaport yerine geçen belgeden ya da ulusal kimlik kartlarından anne ve baba tespit edilemiyorsa, onaylı doğum belgesi istenir.

      - Anne veya babadan birisinin bulunmaması durumlarında onaylı muvafakatname istenir.

      (Ebeveynlerden birinin ölümü halinde diğer eş onaylı ölüm belgesi ibraz etmelidir)

- Boşanma halinde çocuğun onaylı velayet belgesi istenir.  (Bu belgeler Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, yurt dışından temin edilmişse Apostille şerhli ve Türkçe tercümesinin noter onaylı olması gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)

- Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği onaylı muvafakatname ile muvafakatnamede belirtilmek kaydıyla Türkiye’deki gerçek ya da tüzel kişiler tarafından verilecek noter onaylı taahhütname aranır.

      Geçiş başvuruları için;

Önceki ikamet izni belgesinin fotokopisi başvuru belgelerine eklenir ((Belgenin aslı randevu gününde idareye teslim edilir)

C. KISA DÖNEM İKAMET İZNİ İSTENEN BELGELER (ORTAK)

1. İkamet İzni Başvuru Formu (Yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır.)

2. Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (Kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile giriş-çıkış ve vize bilgilerini gösterir işlem gören sayfalar) (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.)

3. Dört (4) adet biometrik fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biometrik olmalıdır.)

4. Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. İdare başvurandan destekleyici belge isteyebilir.)

5. İkamet harcı ve kart bedelinin ödendiğini gösterir belgeler/makbuzlar

6. Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır.

Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır):

  • İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi (SGK’dan getirilecek provizyon belgeleri aile ikamet izinlerinde hem destekleyici, hem de aile bireylerini kapsayacak biçimde olmalıdır.)
  • Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı/ imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Özel sağlık sigortası (Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz!)

7. Adres Kayıt Sistemine kayıtlı olduğunu gösteren belge (Adres kayıt sistemine kayıtlı olunması halinde) İl/ilçe nüfus müdürlüklerinden alınacak e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü veya e-devlet sisteminden (www.turkiye.gov.tr) alınacak “Yerleşim Yeri Belgesi”)

8. Kalınacak Yeri Gösterir Belge (Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır.)

  • Kendi evinizde kalıyorsanız, tapu fotokopisi; (Uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi” yeterlidir.)
  • Kira sözleşmesi ile kalıyorsanız, kira sözleşmenizin noter onaylı örneği;
  • Otel vb. konaklama yerlerinde kalıyorsanız, bu yerlerde kaldığınıza dair belgeler;
  • Öğrenci yurtlarında kalıyorsanız, yurtta kaldığınıza dair e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge,
  • Üçüncü kişinin yanında kalıyorsanız, yanında kalınan kişinin noter onaylı taahhüdü (Yanında kalınan kişinin evli olması halinde ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)

KISA DÖNEM İKAMET İZNİ KALIŞ NEDENLERİNE GÖRE BELGELER

a. Bilimsel araştırma amacıyla gelecekler

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerden alınmış amacına uygun vize (Kazı çalışması ve yüzey araştırması yapacaklar için)
  • Yapılacak araştırmanın süresini ve yerini gösteren resmi, e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge

b. Türkiye'de taşınmaz malı bulunanlar

  • Konutun şahsa ait olduğunu gösterir resmi, e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge (tapu senedi) fotokopisi

c. Ticari bağlantı veya iş kuracaklar

  • Temas kurulacak kişi veya şirketlerden alınacak davet mektubu, noter onaylı şirket faaliyet belgesi, noter onaylı vergi levhası, noter onaylı ticaret sicil gazetesi, noter onaylı imza sirküleri
  • ç. Hizmet içi eğitim programlarına katılacaklar
  • Hizmet içi eğitimin görüleceği kamu kurum veya kuruluşlarından alınacak eğitimin süresini ve yerini gösterir belge (antetli kağıda e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge)

d. Türkiye Cumhuriyetinin taraf olduğu anlaşmalar ya da öğrenci değişim programları çerçevesinde eğitim veya benzeri amaçlarla gelecekler

  • Eğitimin/stajın görüleceği kurum veya kuruluşlardan alınacak eğitim/staj belgesi/AIESEC belgesi (e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge)

e. Turizm amaçlı kalacaklar

  • İdarenin talebi halinde seyahat planı ve konaklama yerine ilişkin bilgi veya belge
  • Aile ikamet izni şartlarının taşınmaması nedeniyle kısa dönem ikamet izni talep edilmesi halinde; evlilik cüzdanı veya evli olunduğunu kanıtlayan onaylı belgenin (bilgileri içeren sayfaların, genelde ilk 3 sayfa) fotokopisi istenir. (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.) (Türk makamlarından (İl/İlçe Nüfus Müdürlüklerinden de alınabilir) alınmışsa eimzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli olmalı, yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi olması gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)

f. TEDAVİ GÖRECEKLER

  • Tedavi görülecek kamuya bağlı ya da özel hastanelerden alınacak, hastaneye giriş kaydının yapıldığına ve tedaviye başlandığına dair belge (Tedavinin süresini göstermeli, başhekim ve bir hekim tarafından imzalanmış ve kaşeli/mühürlü olmalı)

g.1. İdari makamların talebi

  • İdari makamlardan alınacak şahsın Türkiye'de kalması gerektiğini belirten eimzalı/imzalı kaşeli/mühürlü belge (6458 sayılı Kanundaki süreleri aşmayacak şekilde kalınacak süre de belirtilmeli)

g.2. İdari makamların kararı

  • İdari makamlardan alınacak şahsın Türkiye'de kalması gerektiğini belirten eimzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge (6458 sayılı Kanundaki süreleri aşmayacak şekilde kalınacak süre de belirtilmeli)

g.3. Adli makamların talebi

  • Adli makamlardan alınacak şahsın Türkiye'de kalması gerektiğini belirten eimzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge (6458 sayılı Kanundaki süreleri aşmayacak şekilde kalınacak süre de belirtilmeli)

g.4. Adli makamların kararı

  • Adli makamlardan alınacak şahsın Türkiye'de kalması gerektiğini belirten eimzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge (6458 sayılı Kanundaki süreleri aşmayacak şekilde kalınacak süre de belirtilmeli)

ğ. Aile ikamet izninden kısa dönem ikamet iznine geçenler

  • Önceki ikamet izni belgesinin fotokopisi (Belgenin aslı randevu gününde idareye teslim edilir)
  • Boşanmaya ilişkin mahkeme kararı (3 yıl ve üzeri süre sonunda Türk vatandaşından boşanması halinde mahkeme kararı veya 3 yıl evli kalma şartı aranmaksızın aile içi şiddet gerekçesiyle mağdur olduğunu ortaya koyan mahkeme kararı)
  • Destekleyicinin ölüm belgesi (Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli olmalı, yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi olması gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)

h. Türkçe öğrenme kurslarına katılacaklar

  • Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerden alınmış amacına uygun vize (eğitim/öğrenim /Türkçe dil kursu)
  • Türkçe dil kursu vermeye yetkili kurum veya kuruluştan alınacak eğitim görüldüğüne dair belge (e- imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge)

ı. Kamu kurumları aracılığıyla eğitim, araştırma, staj ve kurslara katılacaklar

  • Eğitim, araştırma, staj veya kursun alınacağı kamu kurum veya kuruluşlarından alınaca programın süresini ve yerini gösterir belge (e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli)

i. Yükseköğrenimini tamamlayıp 6 ay içinde müracaat edenler

  • Diploma veya geçici mezuniyet belgesinin fotokopisi (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.)

j. Yatırım Yapanlar

  • Uygunluk Belgesi

AÇIKLAMALAR

  • Çocuklar için,

-Pasaport veya pasaport yerine geçen belgeden ya da ulusal kimlik kartlarından anne ve baba tespit edilemiyorsa, onaylı doğum belgesi istenir.

- Anne veya babadan birisinin bulunmaması durumlarında onaylı muvafakatname istenir. (Ebeveynlerden birinin ölümü halinde diğer eş onaylı ölüm belgesi ibraz etmelidir.)

- Boşanma halinde çocuğun onaylı velayet belgesi istenir. (Bu belgeler Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, yurt dışından temin edilmişse Apostille şerhli ve Türkçe tercümesinin noter onaylı olması gerekmektedir.

Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)

- Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği onaylı muvafakatname ile muvafakatnamede belirtilmek kaydıyla

Türkiye’deki gerçek ya da tüzel kişiler tarafından verilecek noter onaylı taahhütname aranır.

  • Geçiş başvuruları için;

Önceki ikamet izni belgesinin fotokopisi başvuru belgelerine eklenir. ((Belgenin aslı randevu gününde idareye teslim edilir)

 

D. UZUN DÖNEM İKAMET İZNİ İSTENEN BELGELER

1. İkamet İzni Başvuru Formu (Yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır.)

2. Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (Kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile giriş-çıkış ve vize bilgilerini gösterir işlem gören sayfalar) (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.)

3. Dört (4) adet biometrik fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biometric olmalıdır.)

4. Önceki ikamet izin belgesinin fotokopisi (Belgenin aslı randevu gününde yanınızda bulunmalıdır.)

5. Son üç yıl içerisinde sosyal yardım alınmadığını gösteren e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belgenin aslı (Valilikler/Kaymakamlıklar bünyesindeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından alınabilir.)

6. Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair eimzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belgenin aslı

7. Adli sicil kaydı (Kendi ülke makamlarından ve Türk adli makamlarından alınabilir.) (Ülkesine giriş/çıkış yapmaması nedeniyle kendi ülkesinden adli sicil kaydı verilemediğine dair belge ibraz edenlerden Türk makamlarından alacağı adli sicil kaydı yeterli kabul edilir)

8. İkamet izni kart bedelinin ödendiğini gösterir belge/makbuz

9. Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır.

Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır):

  • İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi (SGK’dan getirilecek provizyon belgeleri aile ikamet izinlerinde hem destekleyici, hem de aile bireylerini kapsayacak biçimde olmalıdır.)
  • Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı/ imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Özel sağlık sigortası (En az bir yıl süreli olması gerekmektedir.)(Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz!)

10. Adres Kayıt Sistemine kayıtlı olduğunu gösteren belge (Adres kayıt sistemine kayıtlı olunması halinde) il/ilçe nüfus müdürlüklerinden alınacak e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü veya e-devlet     sisteminden (www.turkiye.gov.tr) alınacak “Yerleşim Yeri Belgesi”)

11. Kalınacak Yeri Gösterir Belge (Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır.)

  • Kendi evinizde kalıyorsanız, tapu fotokopisi;
  • Kira sözleşmesi ile kalıyorsanız, kira sözleşmenizin noter onaylı örneği;
  • Otel vb. konaklama yerlerinde kalıyorsanız, bu yerlerde kaldığınıza dair belgeler;
  • Öğrenci yurtlarında kalıyorsanız, yurtta kaldığınıza dair e-imzalı/imzalı vemühürlü/kaşeli belge,
  • Üçüncü kişinin yanında kalıyorsanız, yanında kalınan kişinin noter onaylıtaahhüdü (yanında kalınan kişinin evli olması halinde ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)

AÇIKLAMALAR

Çocuklar için,

-Pasaport veya pasaport yerine geçen belgeden ya da ulusal kimlik kartlarından anne ve baba tespit edilemiyorsa, onaylı doğum belgesi istenir.

- Anne veya babadan birisinin bulunmaması durumlarında onaylı muvafakatname istenir. (Ebeveynlerden birinin ölümü halinde diğer eş onaylı ölüm belgesi ibraz etmelidir.)

-Boşanma halinde çocuğun onaylı velayet belgesi istenir.(Bu belgeler Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, yurt dışından temin edilmişse Apostille şerhli ve Türkçe tercümesinin noter onaylı olmasıgerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması veya taraf olunsa dahi belgede Apositille şerhi olmaması halinde söz konusu belgelerin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk/elçilik onayı ve Dışişleri Bakanlığı/bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.)

- Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği onaylı muvafakatname ile muvafakatnamede belirtilmek kaydıyla Türkiye’deki gerçek ya da tüzel kişiler tarafından verilecek noter onaylı taahhütname aranır.

Ayrıntılı bilgi: https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/IstenenBelgeler

Danışmanlık şirketleri